Pages - Menu

22 Sep 2013

သင့္က်န္းမာေရးကို အေထာက္အကူ ျပဳေသာ အစားအစာမ်ား

သင့္က်န္းမာေရးကို အေထာက္အ ကူျပဳတာေၾကာင့္ စားကို စားသင့္တဲ့ အစား အစာေတြ ရွိေနပါတယ္။

ေဂၚဖီထုပ္

ေဂၚဖီထုပ္က ခႏၶာကိုယ္မွာ ရွိတဲ့ဆဲလ္ ေတြအတြက္ အေကာင္းဆံုး အစာပါ။ ေဂၚဖီထုပ္မွာ ဆဲလ္ေတြဖြံ႕ၿဖိဳး က်န္းမာဖုိ႔ အတြက္ ေထာက္ပံ့ေပးတဲ့ ဘရာစီနီျဒပ္ ေပါင္း ပါဝင္ပါတယ္။ အမ်ဳိးသားေရာ၊ အမ်ဳိးသမီးမွာပါ ေဟာ္မုန္းေတြကို ညီမွ် ေစၿပီး ခႏၶာကိုယ္မွာ အဆိပ္အေတာက္ ျဖစ္ေစတဲ့ ဇီႏုိအီစထ႐ိုဂ်င္ ေဟာ္မုန္းကို စြန္႔ထုတ္ေပး ပါတယ္။


ခ်င္း(ဂ်င္း)

ခ်င္းက အစာေခ်ဖ်က္မႈကို အား ေပးၿပီး ေရာင္ရမ္းမႈကို ေလ်ာ့က်ေစ ပါတယ္။ အေအးမိတုပ္ေကြးျဖစ္တာေတြ မွာ သဘာဝေဆးနည္းတစ္ခုအေနနဲ႔ အ သံုးျပဳခဲ့ၾကသလို အစာအိမ္နဲ႔ အူလမ္း ေၾကာင္းအတြက္လည္း ခ်င္းကို အသံုးျပဳ ၾကပါတယ္။ ေလ့လာမႈအရ ခ်င္းအမႈန္႔ က သားဥအိမ္ကင္ဆာဆဲလ္ေတြရဲ႕ ဆဲလ္ေသမႈကို အားေပးတယ္ဆုိတာ ေတြ႕ ရပါတယ္။ ခ်င္းက နာက်င္မႈေတြ သက္ သာေစတဲ့ အေကာင္းဆံုးအာနိသင္ ရွိၿပီး ရင္ပူတာနဲ႔ ေခါင္းတစ္ျခမ္းကိုက္တာေတြ အတြက္လည္း မ်ားစြာ အက်ဳိးရွိပါတယ္။

ပင္လယ္ေရေမွာ္

ပင္လယ္ေရေမွာ္မွာ အိုင္အုိဒင္းဓာတ္ ေတြ မ်ားစြာပါဝင္ပါတယ္။ သိုင္း႐ြိဳက္ဂ လင္း၊ ခႏၶာကိုယ္ခုခံအားစနစ္နဲ႔ ေဟာ္မုန္း ညီမွ်မႈရွိေစဖုိ႔အတြက္ ခႏၶာကိုယ္မွာ အိုင္ အိုဒင္းဓာတ္က လုပ္ေဆာင္ေပးပါတယ္။ ပင္လယ္ေရေမွာ္မွာ အမွ်င္ဓာတ္လည္း အေျမာက္အျမားပါဝင္ပါတယ္။

မိႈ

မိႈက ကယ္လိုရီနည္းနည္းနဲ႔ အာ ဟာရ ျပည့္ဝေစတဲ့ အစားအစာတစ္ခုပါ။ ကိုလက္စထေရာနဲ႔ အဆီဓာတ္လံုးဝမပါ ဝင္ပါဘူး။ ဗီတာမင္ဘီနဲ႔ အ႐ိုးသန္မာ ေစတဲ့ ကယ္လ္စီယမ္ကို ခႏၶာကိုယ္က စုပ္ယူရာမွာ လုိအပ္တဲ့ ဗီတာမင္ဒီကိုလည္း မိႈကေန ရရွိႏိုင္ပါတယ္။ ေလ့လာမႈေတြ အရ ႏွလံုးနဲ႔ ေသြးေၾကာေရာဂါ၊ ေသြးတုိး ေရာဂါ၊ ဆီးခ်ဳိေသြးခ်ဳိေရာဂါေတြ ျဖစ္ပြား မႈက ဗီတာမင္ဒီနဲ႔ ဆက္စပ္မႈရွိေနပါတယ္။ ဗီတာမင္ဒီက ခႏၶာကိုယ္ခုခံအားစနစ္အ တြက္လည္း လိုအပ္ပါတယ္။

ဒူးရင္းသီး

အေရွ႕ေတာင္ အာရွႏုိင္ငံေတြ ျဖစ္ တဲ့ဘ႐ုႏိုင္း၊ မေလးရွား၊ အင္ဒိုနီးရွားေတြ က ဒူးရင္းသီးထြက္ရွိရာ ႏုိင္ငံေတြပါ။ အသီးေတြရဲ႕ဘုရင္လုိ႔ေတာင္ တင္စားရ ေလာက္ေအာင္ သူ႔အရသာက ေကာင္း လြန္းေပမယ့္အနံ႔ကေတာ့ ျပင္းလြန္းပါ တယ္။ တခ်ဳိ႕ေတြက အဲဒီ အန႔ံေၾကာင့္ပဲ ဒူးရင္းသီးကို မႀကိဳက္ႏွစ္သက္တတ္ပါ ဘူး။ ဒူးရင္းသီးမွ ဗီတာမင္စီ၊ ဗီတာမင္ ဘီမ်ဳိးစံုနဲ႔ အမွ်င္ဓာတ္ေတြ ရရွိႏုိင္ပါတယ္။

ပိႏဲၷသီး

အိႏၵိယ၊ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္၊ ဖိလစ္ပိုင္နဲ႔ သီရိလကၤာႏုိင္ငံေတြမွာ ေပါမ်ားစြာ ေတြ႕ႏုိင္တဲ့ ပိႏၷဲသီးရဲ႕ အေစ့ပတ္လည္ မွာရွိတဲ့ အသီးက အလြန္အရသာရွိပါ တယ္။ ပိႏၷဲသီးမွာ အမွ်င္ဓာတ္၊ သတၱဳ ဓာတ္၊ ဗီတာမင္ ေအ၊ ဗီတာမင္ စီဓာတ္ ေတြ မ်ားစြာပါဝင္ပါတယ္။ အဆီဓာတ္ လံုးဝမပါဝင္ဘဲ စြမ္းအင္ရရွိေစတာ ေၾကာင့္ က်န္းမာေရးနဲ႔ ညီၫြတ္တဲ့ အ သီးပါ။

မင္းကြက္သီး

မင္းကြတ္သီးကို ခြဲၾကည့္လုိက္ရင္ အထဲက အျဖဴသားက လူ႔ဦးေႏွာက္ ပံုစံနဲ႔ ဆင္တူပါတယ္။ မင္းကြတ္သီးမွာ အစြမ္း ထက္ သဘာဝအင္တီေအာက္ဆီးဒင့္ေတြ မ်ားစြာ ပါဝင္ပါတယ္။ မင္းကြတ္သီးမွာပါ ဝင္တဲ့ ဇမ္သံုး (Xanthones) က ႏွလံုးနဲ႔ ေသြးေၾကာေရာဂါေတြ၊ ကင္ဆာေရာဂါ နဲ႔ အေရျပား ပိုးဝင္တာေတြအတြက္ အ ေကာင္းဆံုး ကာကြယ္ေပးႏုိင္ပါတယ္။ မင္းကြတ္သီးက သဘာဝ ပိုးသတ္အာနိ သင္ကိုလည္း ေပးစြမ္းႏုိင္ပါတယ္။

ၾကက္ဟင္းခါးသီး

ၾကက္ဟင္းခါးသီးက ဆီးခ်ဳိေသြး ခ်ဳိေရာဂါရွိသူေတြအတြက္ စားသင့္တဲ့ အစားအစာတစ္ခုပါ။ ေသြးတြင္းသၾကား ဓာတ္ကုိ ေလ်ာ့နည္းေစၿပီး အဆီေတြကုိ ေလာင္ကြ်မ္းေစပါတယ္။

ရံုးပတီးသီး

မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ လက္ ေခ်ာင္းေလးေတြလုိ သြယ္လ်လွပတဲ့ ႐ုံးပတီသီးက အစာေခ်ဖ်က္မႈကို အား ေပးပါတယ္။ ႐ုံးပတီသီးခြ်ဲက်ိက်ိ ပါဝင္မႈ က အူမႀကီးက်န္းမာေရးအတြက္ စားသံုး ရန္ သင့္ေတာ္တဲ့ အသီးပါ။

ပင္လယ္ေရညိွ

ပင္လယ္ေရည§ိက ခႏၶာကိုယ္မွာရွိ တဲ့ ဓာတ္ေရာင္ျခည္အႂကြင္းအက်န္ေတြ ကို ဖယ္ရွားေပးႏုိင္ပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ျပန္ရည္ေက်ာစနစ္ကို သန္႔စင္ေစၿပီး သိုင္း႐ြိဳက္အက်ိတ္ကို အားျဖည့္ေပးပါ တယ္။ အစာအိမ္၊ အူလမ္းေၾကာင္းနဲ႔ အဆုတ္ကို အသစ္တဖန္ ေျပာင္းလဲေပး ႏုိင္ပါတယ္။ ပင္လယ္ေရည§ိမွာ အမိုင္ႏုိ အက္စစ္၊ ဗီတာမင္၊ ကယ္လ္စီယမ္၊ အိုင္ အုိဒင္းနဲ႔ သံဓာတ္ေတြ ပါဝင္ပါတယ္။

သစ္ၾကားသီး

သစ္ၾကားသီးမွာ ဗာဒံသီးနဲ႔ ေျမပဲ ေတြမွာထက္ ကာဗုိဟိုက္ဒရိတ္ပါဝင္မႈ နည္းပါတယ္။ သစ္ၾကားသီးမွာ မဂၢနီဆီ ယမ္နဲ႔ အိုမီဂါ-၃အဆီေတြ ပါဝင္ပါတယ္။ သေရစာအျဖစ္ စားသံုးပါက ဆာေလာင္ မႈမရွိဘဲ ျပည့္ဝေနေစပါတယ္။
ဇာျခည္ဝင္း(ေဆးဝါးတကၠသိုလ္)
By Good Health

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More