Pages - Menu

11 Sep 2013

စိမ္းစားဥ နဲ ့က်န္းမာေရး။

 ေဆာင္းရာသီေရာက္ျပီဆိုရင္ျဖင့္၊ တစ္ႏွစ္မွတခါသာ ေပၚေလ့ရွိသည့္ရာသီစာစိမ္းစားဥေလးမ်ားကို စားသံုးႏိုင္ပါျပီ။ အျဖဴေရာင္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ႏြယ္၀င္ စိမ္းစာဥတို ့သည္ အာလူးမ်ိဳးႏြယ္ျဖစ္ၾကေသာ္လည္း၊ သူ ့ရဲ ့ၾကီးထြာမႈပံုစံသည္ ပဲပင္ႏွင့္ တူေသာေၾကာင့္ အခ်ိဳ ့အရပ္ေဒသမ်ားတြင္ “ ပဲစိမ္းစားဥ ” လို ့ေခၚဆိုၾကပါသည္။ ျမန္မာျပည္အႏွံ ့အျပားတြင္ ေပါက္ေလ့ရွိျပီး၊ အထူး သျဖင့္ ရွမ္းျပည္နယ္ထြက္ စိမ္းစားဥသည္ အရြယ္အစားပိုၾကီးကာ အရည္လည္းရႊမ္းပါသည္။ သဘာ၀အရသာ အရသာခ်ိဳခ်ိဳေလးမို ့၊ အခြံႏႊာ၍သူ ့ခ်ည္းဘဲ သြားရည္စာအျဖစ္စားၾကသလို၊ ပါးပါးလွီးကာ အစိမ္းေၾကာ္ ေၾကာ္စားေလ့ရွိၾကပါသည္။

USDA ၏ ဓာတ္ခြဲစမ္းသပ္မႈအရ၊ ၁၀၀ ဂရမ္ရွိေသာ စိမ္းစားဥထဲတြင္၊ ေရဓာတ္ေပါၾကြယ္၀ကာ ခြန္အား ၃၈ ကယ္လိုရီ၊ ကစီဓာတ္ ၈.၈၂ ဂရမ္၊ ပရုိတင္း ၀.၇၂ ဂရမ္၊ သဘာ၀အဆီဓာတ္ ၀.၁၉ ဂရမ္၊ ေခ်ဖ်က္လြယ္ေသာ အမွ်င္ဓာတ္ ၄.၉ ဂရမ္၊ ေဖာလိပ္ ၁၂ µg၊ နီအာစင္ ၀.၂၀၀ မီလီဂရမ္၊ Pantothenic အက္ဆစ္ ၀.၁၃၅ မီလီဂရမ္၊ Pyridoxine ၀.၀၄၂ မီလီဂရမ္၊ ရီဘိုဖလာဗင္ ၀.၀၂၉ မီလီဂရမ္၊ သီအာမင္ ၀.၀၂၀ မီလီဂရမ္၊ ဗီတာမင္ေအ ၂၁ IU၊ ဗီတာမင္စီ ၂၀.၂ မီလီဂရမ္၊ ဗီတာမင္အီး ၀.၄၆ မီလီဂရမ္၊ ဗီတာမင္ေက ၀.၃ µg၊ ဆိုဒီယမ္ ၄ မီလီဂရမ္၊ ပိုတက္စီယမ္ ၁၅၀ မီလီဂရမ္၊ ကယ္လ္စီယမ္ ၁၂ မီလီဂရမ္၊ ေကာ့ပါး ၀.၀၄၈ မီလီဂရမ္၊ သံဓာတ္ ၀.၆၀ မီလီဂရမ္၊ မဂၢနီစီယမ္ ၁၂ မီလီဂရမ္၊ မဂၢနီးစ္ ၀.၆၀ မီလီဂရမ္၊ ဇင့္ ၀.၁၆ မီလီဂရမ္၊ ဘီတာကယ္ရိုတင္း ၁၃ µg၊ စသည္ျဖင့္ လူသားတို ့က်န္းမာေရးကို အက်ိဳးျပဳေစေသာ ဗီတာမင္ ႏွင့္သတၱဳဓာတ္တို ့ပါရွိၾကျပီး၊ ေဘးဥပါသ္ျဖစ္ေစေသာ ကိုလက္စထေရာလံုး၀ မပါရွိပါဘူး။

(1)စိမ္းစားဥထဲတြင္ပါရွိေသာ oligofructose inulin (ေခၚ) သဘာ၀အခ်ိဳအရသာ ကစီဓာတ္သည္ပါရွိ၏။ ထိုအခ်ိဳဓာတ္ပါရွိေသာ စိမ္းစားဥကို သင့္တင့္မွ်တေသာပမာဏ စားသံုးေပးျခင္းျဖင့္ ဆီးခ်ိဳ/ ေသြးခ်ိဳေရာဂါသည္မ်ားကို ေဘးဥပါသ္မျဖစ္ေစႏိုင္ဘဲ အာသာေျပႏႈတ္ျမိန္ေစပါသည္။

(2)ဗီတာမင္စီလံုေလာက္စြာပါရွိသျဖင့္ အေအးမိ၊ ႏွာေစး၊ ေခ်ာင္းဆိုးစေသာ ကူးစက္နာရာသီဖ်ားမ်ားအျပင္၊ အထူးသျဖင့္ ကေလး ငယ္မ်ား ပန္းနာရင္ၾကပ္ေရာဂါကို ေလ်ာ့ပါးသက္သာလာေစႏို္င္ပါသည္။

(3)စိမ္းစားဥထဲတြင္ပါရွိေသာ ဗီတာမင္စီက ဓာတ္တိုးဆန္ ့က်င္ပစၥၫ္းအျဖစ္အစြမ္းထက္ေစကာ၊ ခႏၶာကုိယ္ထဲရွိ အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစ ေသာ ဖရီးရယ္ဒီကယ္လ္မ်ားကို တိုက္ထုတ္ေပးႏို္င္ေသာေၾကာင့္ ကင္ဆာေရာဂါမွ ကာကြယ္ေပးပါသည္။

(4)ကယ္လိုရီလံုး၀မပါရွိေသာေၾကာင့္ စိမ္းစားဥကိုစားေပးျခင္းျဖင့္၊ ကိုလက္စထေရာပမာဏကိုမွ်တေစကာ၊ ႏွလံုးေရာဂါမ်ားအျပင္၊ ႏွလံုးေရာဂါႏွင့္စပ္လ်ဥ္းသည့္
 ေသြးတိုးေရာဂါတို ့ကိုလဲ မျဖစ္ေစပါ။

(5)စိမ္းစာဥသည္ ခႏၶာကိုယ္ထဲရွိ ဆံခ်ည္မွ်င္ေသြးေၾကာမ်ားကို အလြယ္တကူ မပ်က္စီးေစဘဲ၊ က်န္းမာသန္စြမ္းေစပါသည္။

(6)စိမ္းစားဥထဲတြင္ Homocysteine (ေခၚ) အမို္င္ႏိုအက္ဆက္တစ္မ်ိဳးပါရွိသည့္အတြက္ စိမ္းစားဥပံုမွန္စားသံုးေသာသူမ်ားသည္ စိမ္းစားဥလံုး၀မစားေသာသူမ်ားထက္ ခႏၶာကိုယ္ဇီ၀ကမၼျဖစ္စဥ္ကို ၁၁ % ထိ တိုးတက္ေကာင္းမြန္ေစေၾကာင္း WHFoods မွ အတည္ျပဳထားပါသည္။

(7)ဗီတာမင္ႏွင့္သတၱဳဓာတ္မ်ားပါရွိသည့္ျပင္၊ ျပင္ပေရာဂါကူစက္ျခင္းမွ ကာကြယ္ေပးေသာ စိမး္စားဥကိုစားေပးျခင္းျဖင့္ ကိုယ္ခံစြမ္း အားကို တိုးတက္ျမင့္မားေစေၾကာင္း USDA မွအၾကံျပဳထားပါသည္။

(8) စိမ္းစားဥထဲတြင္ ေရဓာတ္ ၈၆% မွ ၉၀% ထိ ၾကြယ္၀စြာပါရွိေသာေၾကာင့္၊ ေရငတ္ေျပေစကာ၊ ခႏၶာကိုယ္တြင္း အပူရွိန္ကို ေလ်ာ့ပါးသက္သာေစႏို္င္ပါသည္။ ဆီးလဲ ရႊင္ေစပါသည္။

(9) စိမ္းစားဥ၏ အလြန္ၾကြပ္ဆပ္ေသာအသားမ်ားက သြားမ်ားတြင္ အစြန္းအထင္းျဖစ္ေစေသာေမာ္လီက်ဴးမ်ားကိုေကာင္းစြာ ေခ်ဖ်က္ေပးသျဖင့္၊ သြားမ်ားျဖဴေဖြးသန္ ့စင္ေစရံုသာမက၊ သြားက်န္းမာေရးကို အေထာက္အကူျဖစ္ေစႏိုင္ပါသည္။

(10) ကိုယ္တြင္းက်န္းမာေရးအတြက္သာမက၊ ခႏၶာကိုယ္အသားအေရကိုပါေကာင္းက်ိဳးျပဳေစႏို္င္၏။ စိမ္းစာဥကိုပါးပါးလွီးျပီး မ်က္ႏွာ အႏွံ ့ကပ္ပါ။ စိမ္းစားဥ၏ အေအးဓာတ္ေပ်ာက္သြားေသာအခါ မ်က္ႏွာမွခြာျပီး၊ ေရင္စင္ေဆးေပးရံုမွ်ျဖင့္ မ်က္ႏွာေပၚရိွဆဲလ္ အေသမ်ားကို ဖယ္ရွားေပးျပီး၊ ေခြ်းေပါက္မ်ားကိ္ုပြင့္ေစကာ၊ အသားအေရ ၾကည္လင္သန္ ့စင္လာပါလိမ့္မည္။  

သတိျပဳရန္္။

(၁) စိမ္းစားဥ နွင္ ့ႏို ့/ေခ်ာကလက္/ခ်ိဳခ်ဥ္/သပြတ္သီး/ေရွာက္သီး တို ့ျဖင့္တြဲ၍မစားသင့္ပါ၊ ေအာ့အန္တတ္ပါသည္။

(၂) စိမ္းစားဥသည္ ေရခဲေခ်ာင္းႏွင့္မတည့္ပါ။ ရင္ၾကပ္ေစပါသည္။

(၃) စိမ္းစာဥထဲတြင္ ေက်ညက္လြယ္ေသာ အမ်ွင္ဓာတ္ပါရွိေသာ္လဲဘဲ၊ လိုအပ္သည္ထက္ ပိုစားမိပါက၊ ေလပြေစႏို္င္ေသာေၾကာင့္ ၀မ္းမီးညံ႔သူမ်ားႏွင့္ သက္ႀကီးရြယ္အိုတို႔ မွ်တရံုသာစားေပးသင့္ပါသည္။

(၄) ဘသဘာ၀အရ ေျမၾကီးထဲတြင္ဥဥေသာ အသီးျဖစ္သျဖင့္၊ ကပ္ပါးပိုးမႊားမ်ားအႏၱရာယ္မွ ကင္းေ၀းေစေအာင္ အခြံႏႊာရံုသာမက၊ ေရစင္စင္ ေဆးျပီးမွသာ စားသံုးသင့္ပါသည္။  

မွတ္ခ်က္။
သန္ ့ရွင္းလတ္ဆတ္ေသာစိမ္းစားဥ၏ အဂၤါရပ္မ်ားမွာ-

(က)လက္ျဖင့္ကို္င္ေျမွာက္ၾကည့္ပါက ေလးလံေန၏။

(ခ)အသီး၏ အပင္ကိုင္္းသည္စိမ္းစိုေနရပါမည္။

(ဂ) အခြံမေျခာက္သင့္ပါ။

ထို ့ေၾကာင့္အေရြးမမွားဘို ့လိုပါသည္။သင္ကံေကာင္းပါသည္။ သဘာ၀တရားၾကီးက လူသားတို ့က်န္းမာေရးကို တဘက္တလမ္းမွကူးညီပံ့ပိုးေပးလွွ်က္ရွိရာ၊ ယခုလို ေအးျမ ေသာေဆာင္းရာသီတြင္ ခႏၶာကိုယ္တြင္းအပူေအာင္းကာ၊ လည္ေခ်ာင္းကြဲ အပူကန္ဖ်ားနားျခင္းကင္းေ၀းေအာင္ ေရဓာတ္ၾကြယ္ကာ ခႏၶာကိုယ္တြင္းေအးျမေစေသာ စိမ္းစားဥကို ဟင္းလိုတမ်ိဳး၊ သြားရည္စာလိုတဖံု စားသံုးၾကေစလိုပါေၾကာင္း။

ဘာသာျပန္သူ။ (ေပါက္ေပါက္)
ကိုးကား။ Yum bean’s Nutrient

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More